honda
Egy otthon tankolhat hidrognhajts uftanulmny s a Civic Type R koncepci volt a legfbb ltvnyossg a Honda standon. Utbbit Jenson Button fldi haland mutatta be a nagykznsgnek. |
|
Azon fldlakknak, akik a teljestmnyre hajtanak, sokat jelent a Type R nv. Az j Civicbl egyelre vrat magra a sportvltozat, de legalbb egy koncepcit mr elhoztak Genfbe. Ennek bemutatsra magt Jenson Buttont krtk fel, a Honda F1-es csapatnak piltjt.
A tanulmny elmletileg mr a szriavltozat vonsait hordozza magn, s jobban szemgyre vve, nem is tartalmaz olyan rszleteket, ami ne mehetne szriagyrtsba a Hondnl. A hajtsrl tovbbra is a j prgs, 200 lers, ktliteres benzinmotor fog gondoskodni s marad az elskerk-hajts.
A mersz formval megldott j Civic-nek jl ll a hromajts kivitel, vrjuk a szriavltozatot, ami elvileg mg idn kaphat lesz Eurpban. Az tajtshoz hasonlan ezt az autt is angliban gyrtjk majd.
Hidrognnel
A Civic formja piskta a FCX tanulmnyauthoz kpest, ami egy hidrognhajts csodabogr, s gy tesz a jvben vrhat kolajvlsgra. A tgas belsben egy biometrikus vezetsi egysg kapott helyett, amely kpes kvetni a vezet tekintett s kitallja, hogy melyik kapcsolt akarjuk megrinteni. A kormnyt mg kzzel kell tekerni.
Az FCX tankolsra is alkalmas az a fldgzbl hidrognt elllt otthoni tltlloms, amely megoldja a hz ram- s helltst. A fejlett zemanyagcells technolginak ksznheten az FCX hattvolsga 560 kilomter.
Killtottk a Honda Legend eurpai vltozatt is, ami szintn nem szklkdik bonyolult mszaki megoldsokban. A 3,5 literes, 295 lers motor a Honda j sszkerk-hajtsi rendszern keresztl mind a ngy kereket forgatja s a korbbinl jval stabilabb ttartst tesz lehetv.
A szriafelszereltsg rsze lesz az adaptv sebessgtart automatika s a gyalogosgzols esetn felfel elmozdul motorhztet, ami a fejsrlsek cskkentst szolglja. A Legend nyrtl lesz kaphat Eurpban. |
|
|